كليب ” الواد ده بتاعي ” شهد ومريم يثير غضب الفيسبوك على موقع اليوم السابع

الواد ده بتاعي

أثار كليب ” الواد ده بتاعي ” غضب الكثير علي مواقع التواصل الفيس بوك وذلك لما يحمله الكليب من تدني فى الكلمات، وأستخدام الطفليتين شهد ومريم فؤاد بصورة سيئة فى صناعة الأغاني منخفضة المستوي والقضاء علي براءه الأطفال في مثل هذا العمر.

حيث تقدم الكاتب وائل سعد المتخصص في  الكوميكس للأطفال ببلاغ للنائب العام وأتهام من قام بأستغلال تلك الطفلتين بصورة لا تتناسب مع الفئة العمرية لهم ،وسوف يترك كليب ” الواد ده بتاعي ” في تربية الأطفال مبادئ غير أخلاقية، وستتيح أيضا أغنية ” الواد ده بتاعي ” فرصة لأطفال عدة في تكرار تلك المأساة التي صنعها كل والد والدة الطفلتين ” مريم وشهد فؤاد “.

ويجب مقضاة كل من الوالدين وفريق عمل وصناع كليب ” الواد ده بتاعي ” نظرا لما فعلوه والحكم عليهم بأشد  العقوبة، حيث تحمل أغنية ” الواد ده بتاعي” كلمات : الواد ده بتاعى اسمه على دراعي، الواد ده عيوني شطة وكموني»،  وتضيف كلمات الأغنية: «أنا عيني منه مركزة وده شاغل قلبي بأستذة»، كما تحتوي على عبارة: «وهنجري عالمأذون ونفرق شاي بلمون.. هو وبس اللى حبيبىي هيكون قسمتي ونصيبي».

وتم أذاعة كليب ” الواد ده بتاعي ” على قناة شعبيات، وعلي صعيد أخر تم التعليق من قبل مذيعي قناة ون لايف يشيروا إلي ضرورة تدخل الرقابة لحسم هذ الأسفاف ومعاقبة تهمة أعمال الأطفال.

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *